flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПОГОДЖЕНО

Рішення загальних зборів колективу Садгірського районного суду

м. Чернівці

від 15.02.2011 р. № 5

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ голови

Садгірського районного суду

м. Чернівці

від 16.02.2011 р. № 23


 

РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ
САДГІРСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ

МІСТА ЧЕРНІВЦІ

 

 


1.          Загальні положення.

1.1.   Регламент Садгірського районного суду міста Чернівці встановлює порядок організації діяльності Садгірського районного суду (надалі Суду), пов’язаної із здійсненням його повноважень.

1.2.   Відповідно до Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів»:

·        правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускається.

·        Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

·        судові рішення ухвалюються судами Іменем України і є обов‘язковим для виконання.

·        організаційне керівництво діяльністю Суду здійснює голова суду.

1.3.     Порядок діяльності Суду, апарату Суду, його структурних підрозділів (відділів, секторів) та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України, іншими нормативно-правовими актами, Положеннями, Інструкціями, Наказами, а також цим Регламентом.

1.4.     Регламент є відомчим нормативно – правовим актом, який погоджується загальними зборами колективу Суду та затверджується наказом голови Суду і встановлює розпорядок роботи суддів та працівників апарату Суду, визначає процедуру планування, порядок проведення оперативних нарад та зборів,  контрольної діяльності, ведення кадрової роботи, судової статистики, діловодства,  порядок розгляду звернень громадян, організацію зв’язків з засобами масової інформації, інші питання внутрішньої діяльності Суду.

1.5.     Регламент Суду є обов’язковим для виконання працівниками апарату Суду і суддями в частині, що їх стосується. Особи винні у порушенні Регламенту, можуть бути притягнуті до відповідальності у встановленому законодавством порядку. 

1.6.     Робота Суду, апарату Суду та його структурних підрозділів є відкритою і гласною, за винятком питань, що становлять державну таємницю чи належать до службової, конфіденційної інформації. Порядок допуску відвідувачів до приміщень Суду і доступу до публічної інформації Суду регулюється Положеннями, розпорядженнями та наказами Адміністрації Суду.

2.          Організація роботи Суду.

2.1.     Садгірський районний суду м. Чернівці очолює голова суду.

2.2.     До начальницького складу Суду (надалі Адміністрація Суду) входять: голова Суду; заступник голови Суду; керівник апарату Суду та заступник керівника апарату Суду.

2.3.     Голова Суду:

·        представляє Суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;

·        контролює ефективність діяльності Суду в цілому;

·        вносить керівникові територіального управління Державної судової адміністрації в Чернівецькій області подання про призначення на посаду керівника апарату Суду, заступника керівника апарату Суду та про звільнення їх з посад, а також про застосування до керівника апарату Суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;

·        забезпечує виконання рішень загальних зборів та зборів суддів Суду;

·        контролює ведення в суді судової статистики та узагальнюючої практики розгляду справ з метою підвищення якості судочинства;

·        з питань, що належать до його адміністративних повноважень, видає накази і розпорядження, на підставі акта про призначення (обрання) суддею чи звільнення судді з посади видає відповідний наказ, а також наказом визначає адміністративні повноваження заступника голови Суду;

·        здійснює інші повноваження, визначені Законом.

2.4.     Заступник голови Суду здійснює адміністративні повноваження відповідно до встановленого, наказом голови Суду, розподілу обов'язків щодо організації діяльності суду, а також у разі відсутності голови Суду виконує його обов'язки.

2.5.     Апарат Суду очолює керівник апарату, який призначається на посаду та звільняється з посади наказом керівника територіального управління Державної судової адміністрації в Чернівецькій області за поданням голови суду.

2.6.     Керівник апарату Суду:

·        Здійснює безпосереднє керівництво  апаратом суду, забезпечує організованість  та злагодженість у роботі підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду щодо організаційного забезпечення діяльності суду.

·        Здійснює безпосереднє керівництво діяльністю кадрової служби, забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті суду.

·        призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату Суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення. Добір працівників апарату суду здійснюється на конкурсній основі.

·        несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення Суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність.

·        здійснює інші повноваження з організації роботи апарату Суду
визначені
Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Положенням «Про апарат суду», посадовими інструкціями та наказами голови Суду. щодо забезпечення діяльності суду.

2.7.     Заступник керівника апарату Суду призначається на посаду та звільняється з посади наказом керівника територіального управління Державної судової адміністрації в Чернівецькій області за поданням голови суду.

2.8.     Розмежування обов’язків між керівником апарату та його заступником, визначення ступеня їх відповідальності регулюється посадовими інструкціями, внутрішніми наказами керівника апарату суду, та Положеннями про апарат Суду та його структурні підрозділи.

2.9.     До апарату Суду для кадрового та фінансового обслуговування прикріплюються помічники суддів, на яких поширюється дія Закону України «Про державну службу». Правовий статус помічників суддів визначається Законом України «Про судоустрій і статус суддів» та Положенням «Про помічника судді».

2.10.       Порядок організації діяльності апарату Суду, пов’язаний із здійсненням його повноважень, встановлюється  Положеннями про апарат Суду та його структурні підрозділи.

3.          Планування роботи Суду

3.1.     Планування роботи Суду за основними напрямками діяльності є одним із найважливіших чинників організаційного забезпечення виконання його функцій і здійснюється відповідно до піврічного плану роботи.

3.2.     Планування роботи Суду здійснюється шляхом складання плану роботи на півріччя, в який включаються  загальні заходи для всього Суду, заходи, які здійснюються апаратом Суду його структурними підрозділами (відділами, секторами) та окремими посадовими особами Суду (індивідуальні плани роботи), а також зміни та доповнення в планових завданнях.  

3.3.     Узагальнення пропозицій структурних підрозділів щодо плану роботи і підготовка проекту плану роботи Суду здійснюється керівником апарату Суду.

3.4.     Погоджені керівником апарату пропозиції до проекту плану подаються голові суду керівником апарату суду не пізніше як за 15 днів до початку півріччя.

3.5.     План роботи включає основні напрямки роботи Суду:

·        організаційна робота (проведення оперативних нарад, зборів, перевірок, семінарів, навчань, робота з архівом, із зверненнями громадян, із систематизації законодавства та інше);

·        вивчення та узагальнення судової практики (аналізи стану оперативності розгляду справ, узагальнення практики розгляду справ по категоріям, підбиття піврічних та річних підсумків роботи суду та інше);

·        контроль за своєчасністю, правильністю та повнотою виконання судових рішень та виконавчих документів;

·        робота з кадрами;

3.6.     Реквізити, за яким треба складати план роботи, повинні містити наступне :

№ п/п

Короткий
зміст заходів

Терміни
виконання

Прізвища та ініціали виконавців

Відмітка про виконання

1.

2.

3.

4.

5.

Відмітка про виконання проставляється керівником апарату суду чи його заступником у відповідній графі по закінченню терміну виконання планового заходу  із засвідченням підписом.

3.7.     Всі планові заходи мають визначену дату виконання та відповідальних осіб – виконавців.

3.8.     План роботи Суду обговорюється на загальних зборах суддів та працівників апарату суду і затверджується головою суду. Всі працівники Суду ознайомлюються з планом роботи під розписку.

3.9.     Контроль за виконанням плану роботи здійснюється безпосередньо керівником апарату суду. Відповідальність за виконання планів роботи підрозділів (відділів, секторів) несуть керівники цих відділів.

4.          Підготовка і проведення зборів суддів, загальних зборів та нарад

4.1.     Порядок проведення зборів суддів та загальних зборів колективу Суду визначається Положенням про збори суддів та Регламентом зборів суддів Суду, що затверджується рішенням зборів суддів Садгірського районного суду.

4.2.     Збори скликаються за пропозицією Голови Суду або на вимогу не менш як третини від загальної (фактичної) кількості суддів Суду у міру потреби, але не рідше одного разу на три місяці.

4.3.     У пропозиції Голови Суду чи у вимозі суддів про скликання зборів наводиться перелік питань, що пропонуються внести на розгляд (порядок денний). Зазначена пропозиція чи вимога разом з інформацією про час і місце проведення доводиться до суддів відповідного суду і запрошених осіб заздалегідь, але не пізніше ніж за 3 дні до дня скликання зборів.

4.4.     Відкриває збори Голова Суду або його заступник.

4.5.     На зборах суддів обговорюють питання щодо внутрішньої діяльності Суду або роботи конкретних суддів чи працівників апарату Суду, заслуховують звіти суддів, які обіймають адміністративні посади в Суді, та керівника апарату Суду та приймають із цих питань рішення, що є обов’язковими для суддів і працівників апарату Суду, приймають рішення щодо визначення потреб організаційного (кадрового, фінансового, матеріально-технічного, інформаційного) забезпечення діяльності Суду та додержання установлених нормативів цього забезпечення.

4.6.     Порядок проведення нарад Суду регулюється Порядком підготовки та проведення нарад у Суді, що затверджується рішенням загальних зборів колективу Садгірського районного суду.

4.7.     Наради скликаються за пропозицією голови Суду або керівника апарату Суду і  проводяться у міру потреби, але не рідше одного разу на місяць.

4.8.     Наради що скликаються за пропозицією голови Суду є оперативними нарадами (проводяться в особливих випадках передбачених Порядком підготовки та проведення нарад у Суді).

4.9.     Наради що скликаються за пропозицією керівника апарату Суду розподіляються на:

·        планові (апаратні) (проводяться згідно з планами роботи);

·        оперативні (проводяться поза планом роботи та в особливих випадках)

4.10.       Організацію проведення нарад здійснює керівник апарату суду.

4.11.       Рішення, прийняті на нарадах, оформляються не пізніше ніж у дводенний строк протоколами, які веде консультант з кадрової роботи. Протоколи підписуються головуючим та особою, якій доручено вести протокол і доводяться до відома колективу Суду

5.          Розпорядок та внутрішній режим роботи Суду

5.1.     Тривалість робочого часу для суддів і працівників апарату Суду визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, передбачених Законами України «Про судоустрій і статус суддів» і «Про державну службу», а також Правилами внутрішнього трудового розпорядку (для працівників апарату Суду) і цим Регламентом (для суддів Суду).

5.2.     Для суддів та працівників апарату Суду встановлюється п'ятиденний робочий тиждень із двома вихідними днями (субота та неділя).

5.3.     Тривалість робочого часу становить 40 годин на тиждень (за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України).

5.4.     Час початку і закінчення щоденної роботи суддів та працівників апарату Суду визначається Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Регламентом роботи.

В Садгірському районному суді м. Чернівці встановлено такий розпорядок роботи:

        з понеділка по четвер з 8:30 год. до 17:00 год.;

        у п'ятницю з 8:30 год. до 16:45 год.

Перерва для відпочинку і харчування триває:

        з 13:00 год. до 13:30 год.

5.5.     Працівники Суду використовують час перерви на свій розсуд, на цей час вони можуть відлучатися з місця роботи.

5.6.     Відповідно до ст. 73 Кодексу законів про працю України напередодні святкових і неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину.

5.7.     У випадках, передбачених статтею 56 Кодексу законів про працю України, окремим працівникам на їх прохання може встановлюватися неповний робочий день чи тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованому ними часу.

5.8.     Для виконання невідкладної і непередбаченої роботи працівники апарату Суду зобов'язані на підставі відповідного розпорядження, наказу голови Суду чи  керівника апарату Суду з'явитися на службу у вихідні, святкові та неробочі дні, робота в які компенсується згідно з чинним трудовим законодавством України.

5.9.     Ведення обліку робочого часу в Суді забезпечується відповідальною особою (консультантом з кадрової роботи) через табель обліку використання робочого часу, окремо на суддів і працівників апарату Суду.

5.10.       Табель обліку використання робочого часу підписується працівником, відповідальним за його складання та головою Суду (табель обліку на суддів) чи керівником апарату Суду (табель обліку на працівників апарату) і у визначений термін надається до територіального управління Державної судової адміністрації.

5.11.       Перебування у робочий час суддів та працівників апарату Суду за межами приміщень Суду, з метою вирішення службових чи особистих питань, попередньо погоджується з головою Суду чи керівником апарату Суду.

5.12.       В Суді ведеться журнал обліку відсутності працівників Суду, куди відповідальний працівник робить відповідний запис.

5.13.       Детальні положення даного розділу регулюються Правилами  внутрішнього трудового розпорядку погодженими на загальних зборах колективу Суду та затвердженими наказом керівника апарату суду.   

6.          Організація кадрової роботи в Суді.

6.1.     Контроль за організацію роботи з кадрами, а також веденням кадрового діловодства здійснюється керівником апарату Суду.

6.2.     Ведення кадрового діловодства в суді здійснюється консультантом з кадрової роботи Суду у відповідності до Посадової інструкції, наказів, розпоряджень керівника апарату, а також на підставі законодавчих та нормативно – правових актів.

6.3.     Працівники апарату Суду приймаються і звільняються з посад наказом керівника апарату Суду. Порядок прийняття та звільнення помічників суддів регулюється окремим Положенням «Про помічника судді».

6.4.     Прийняття на роботу службовців та технічних працівників здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України.

6.5.     Прийняття кандидатів на державну службу в апарат Суду здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу» на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено чинним законодавством України.

6.6.     Порядок призначення та звільнення керівника апарату Суду та його заступника регулюється Положеннями про апарат Суду та його структурні підрозділи і цим Регламентом.

6.7.     Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад в апараті Суду регламентується Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України.

6.8.     Правові та організаційні засади проведення іспиту кандидатів на заміщення   вакантних посад державних службовців визначається порядком проведення іспиту, який затверджується наказом керівника апарату Суду.

6.9.     Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців в апараті Суду наказом керівника апарату Суду утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.

Рішення про проведення конкурсу приймається керівником апарату за наявності вакантної посади державного службовця.

6.10.       Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник апарату Суду на підставі пропозицій конкурсної комісії  протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.

6.11.       При прийнятті осіб на державну службу за рекомендацією конкурсної комісії може встановлюватись випробувальний термін до шести місяців.  

6.12.       Якщо протягом терміну випробування встановлено невідповідність працівника посаді, на яку його прийнято, особа звільняється з роботи відповідно до Кодексу законів про працю України.

6.13.       З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитися в установленому порядку стажування терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи. 

6.14.       Особи, які вперше призначаються на державну службу, приймають Присягу державного службовця з одночасним присвоєнням відповідного рангу (якщо не встановлено випробувальний термін).

6.15.       Присвоєння рангів державним службовцям апарату Суду здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу» та Положення про ранги державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

6.16.       В апараті Суду формується кадровий резерв державних службовців на заміщення посад, а також проводиться стажування осіб, яких зараховано до кадрового резерву.

6.17.       До кадрового резерву зараховуються професійно підготовлені працівники апарату Суду, які успішно справляються з виконанням службових обов’язків, виявляють ініціативу, володіють навичками роботи на комп’ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов’язків.

6.18.       Список осіб, зарахованих до кадрового резерву, переглядається консультантом з кадрової роботи Суду в грудні місяці. У разі  необхідності  до  списку  протягом року можуть бути внесені зміни у порядку, встановленому для зарахування до кадрового резерву.

6.19.       Кадровий резерв формується відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.

6.20.       З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців апарату Суду та відповідальності за доручену справу відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  один раз на три роки в апараті Суду проводиться атестація державних службовців.

6.21.       Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов’язків, визначених у Посадових інструкціях, Положеннях, наказах та розпорядженнях Адміністрації Суду.

6.22.       У період між атестаціями з метою здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців в апараті Суду щороку у січні проводиться оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов’язків за попередній рік роботи.

6.23.       Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги відповідальною особою апарату Суду під час розгляду питань просування по службі, присвоєння чергового рангу, установлення передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження державної служби в апараті Суду.

6.24.       Для підвищення кваліфікаційного рівня працівників апарату Суду та суддів організовуються та проводяться семінарські навчання і навчання з підвищення кваліфікації.

6.25.       Основними видами підвищення кваліфікації є:

-         навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців (системне підвищення кваліфікації);

-         систематичне самостійне навчання (самоосвіта);

-         тематичні постійно діючі семінари;

-         тематичні короткотермінові семінари;

6.26.       Системне підвищення фахової кваліфікації судді та працівників апарату здійснює Національна школа суддів України та його регіональне відділення на підставі графіку погодженого з територіальним управлінням Державної судової адміністрації і затвердженого наказом голови Суду на кожен календарний рік.

6.27.       Порядок надання відпусток суддям та працівникам апарату Суду регламентується Законами України «Про відпустки», «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу».

6.28.       Черговість надання відпусток визначається графіком, який обговорюється на загальних зборах колективу Суду і затверджується наказом голови Суду (щодо суддів) та керівника апарату Суду (щодо працівників апарату) на кожен календарний рік не пізніше 10 січня та доводиться до відома всіх працівників апарату.

6.29.       За рішенням голови Суду (щодо суддів) чи керівника апарату Суду (щодо працівників апарату), у разі службової необхідності судді, державні службовці і службовці апарату Суду можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки, про що видається відповідний наказ.

6.30.       Частина невикористаної відпустки, що залишилась, надається судді чи працівнику апарату Суду на підставі відповідного наказу у будь-який інший час, як правило, до кінця робочого року, але не пізніше 12 місяців після закінчення робочого року, за який надається відпустка.

6.31.       Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов’язаних з відпустками, здійснює консультант з кадрової роботи Суду.

6.32.       Оформлення службових відряджень для суддів та працівників апарату Суду здійснюються на підставі відповідного наказу. Підставою для підготовки наказу  про службове відрядження є лист з інформацією про відрядження та позитивною резолюцією голови Суду чи керівника апарату Суду.

6.33.       В наказі про відрядження зазначається назва населеного пункту, найменування підприємства, установи, організації, куди відряджається працівник, термін і мета відрядження.

6.34.       На підставі наказу про відрядження, консультантом з кадрової роботи, видається посвідчення про відрядження яке реєструються в журналі реєстрації посвідчень про відрядження.

7.          Організація роботи з документами Суду

7.1.           Загальні положення.

7.1.1.     Організація роботи з документами в апараті Суду здійснюється на підставі вимог ДСТУ 4163-2003 (Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів - Київ 2004 р.), згідно порядку передбаченому Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, Положення про автоматизовану систему документообігу загальних судів та у відповідності до інших нормативно-правових актів України і внутрішніх Положень, розпоряджень Адміністрації Суду.

7.1.2.     Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави або з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється в установленому законодавством порядку та регулюється внутрішніми Положеннями, розпорядженнями, наказами.

7.1.3.     Відповідальність за організацію і загальний стан роботи з документами в Садгірському районному суді покладається на керівника апарату та його заступника (відповідно до розподілу обов’язків). Контроль здійснює голова суду і його заступник (відповідно до розподілу обов’язків).

7.1.4.     До основних видів роботи з документами належать :

-         реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції;

-         реєстрація та облік судових справ і матеріалів;

-         відправлення вихідної кореспонденції;

-         формування судових справ;

-         підготовка та погодження документації розпорядчої діяльності;

-         організація та здійснення контролю за виконанням документів;

-         складання номенклатури та формування справ;

-         підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною    документацією;

-         ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів. 

7.1.5.     Номенклатура справ розробляється керівником апарату Суду з урахуванням письмових пропозицій структурних підрозділів  (служб, відділів, секторів) Суду щорічно відповідно до вимог Інструкції з діловодства та з дотриманням методичних рекомендацій і Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів.

7.1.6.     Номенклатура справ Суду затверджується головою суду і вводиться в дію з початку нового календарного року.

7.1.7.     Номенклатура справ підрозділів (відділів, секторів) входить до загальної номенклатури Суду (Зведена номенклатура). Усі документи, що відносяться до діяльності відділу, сектору, формуються у справи відповідно до затвердженої номенклатури Суду.

7.1.8.     Судові справи та управлінська документація з часу створення (надходження) і до передання їх в архів суду зберігаються за місцем формування справ (в структурних підрозділах апарату Суду) або централізовано в службі діловодства згідно із затвердженою номенклатурою справ.

7.1.9.     Закінчені діловодством документи групуються в справи відповідно до номенклатури справ Суду і по закінченню року посадові особи, які відповідають за діловодство у підрозділах апарату Суду, проводять підготовку справ до архівного зберігання і опрацьовують систематизацію документів у справах, здійснюють попереднє оформлення справ. Одночасно з підготовкою документів до зберігання проводиться відбір документів, що підлягають знищенню.

7.1.10.      Особові справи суддів та працівників апарату Суду до передання їх в архів Суду зберігаються в службі з кадрового забезпечення (відділ кадрів) або у особи, відповідальної за ведення кадрової роботи.

7.1.11.      Методичне керівництво і контроль за формуванням справ Суду здійснює підрозділ канцелярії Суду.

7.2.           Документація розпорядчої діяльності.

7.2.1.     Розпорядча діяльність в Суді здійснюється головою Суду та керівником апарату Суду, які у межах своїх компетенції на основі і у відповідності до законодавства видають накази, розпорядження, доручення, затверджують положення, правила, інструкції, що є обов‘язковими до виконання усіма суддями та працівниками апарату Суду.

7.2.2.     Підготовка проектів наказів, доручень здійснюється відповідно до чинного законодавства, Інструкції з діловодства та методичним рекомендаціям консультантом з кадрової роботи Суду.

7.2.3.     Усі накази та розпорядження реєструються в журналі реєстрації наказів, розпоряджень.

7.2.4.     Накази розподіляються за окремими групами:

А) з основної діяльності;

Б) з кадрових питань (про прийняття, переведення, звільнення, заохочення, застосування стягнення тощо);

В) про надання відпусток;

Д) з адміністративно-господарських питань (про преміювання, відрядження, виконання обов’язків тощо).

7.2.5.     Погодження проекту наказу, в разі необхідності, оформляється візуванням відповідними посадовими особами. Віза включає особистий підпис, ініціали та прізвище особи, яка візує документ та проставляється на лицьовому або зворотному боці останнього аркушу наказу.

7.2.6.     Проект наказу обов'язково візується керівником структурного підрозділу, якому підпорядкована особа відносно якої видається наказ (відносно працівників канцелярії Суду) або суддею чи головою Суду (відносно помічників суддів).

7.2.7.     Накази Суду набувають чинності з моменту їх підписання або в інший термін, передбачений відповідним наказом.

7.2.8.     Ознайомлення з наказами забезпечує консультант з кадрової роботи Суду.

7.2.9.     Скасування, зміна раніше виданих наказів, окремих доручень погоджується із відповідними посадовими особами Суду з якими погоджувалися  документи, що скасовуються чи змінюються. Зміни до наказів Суду вносяться тільки наказами.

7.2.10.      Положення про апарат Суду розробляється керівником апарату і є відомчим нормативно – правовим актом, який погоджується на загальних зборах колективу Суду та затверджується наказом керівника апарату Суду.

7.2.11.      Положення про структурні підрозділи (відділи, сектори) апарату Суду розробляються та погоджуються керівниками цих підрозділів і затверджуються наказом керівника апарату Суду.

7.2.12.      В положеннях повинні бути визначені і конкретизовані головні завдання та функції апарату, підрозділу (відділу, сектору), права і відповідальність його керівника, заступника та працівників, взаємовідносини з іншими підрозділами, службами, посадовими особами та суддями Суду.

7.2.13.      Положення про апарат Суду та його структурні підрозділи, відділи повинні включати такі розділи:

1. Загальні положення.

2. Основні завдання і функції.

3. Права, обов’язки керівника і посадових осіб.

4. Відповідальність керівника та посадових осіб.

7.2.14.      Положення переглядається у разі зміни назви або організаційної структури підрозділу, при доповненні завдань, функцій, прав, обов’язків, відповідальності працівників структурного підрозділу, в інших випадках.

7.2.15.      Посадові інструкції працівників розробляються консультантом з кадрової роботи виходячи з вимог, що ставляться до певної посадової особи та розподілу обов’язків між працівниками структурного підрозділу і затверджуються керівником апарату Суду.

7.3.           Порядок розгляду та  проходження документів.

7.3.1.     Уся кореспонденція, судові справи і матеріали, які надходить на адресу Суду, проходить обов’язкову реєстрацію відповідно до вимог  Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді та Положення про автоматизовану систему документообігу.

7.3.2.     Діловод Суду несе відповідальність за правильність реєстрації, електронного документування і дотримання порядку проходження усієї вхідної та вихідної документації. Контроль за правильністю реєстрації, електронного документування і дотримання порядку проходження усієї вхідної та вихідної документації по канцелярії Суду покладено на заступника керівника апарату Суду.

7.3.3.     Після реєстрації та відповідного документального оформлення кореспонденції, судових справ і матеріалів здійснюється їх групування по адресатам відповідно до вимог  Інструкції з діловодства. Документи з питань діяльності суду, які безпосередньо не стосуються розгляду справ, відповідно до вимог п.п. 7.3.19, 7.3.20. цього Регламенту, передаються голові Суду чи керівнику апарату Суду (надалі Керівник) для попереднього розгляду і резолюції.       

7.3.4.     Розгляд документів Керівником здійснюється, як правило в день надходження. На документи накладаються резолюції з конкретними вказівками, визначаються виконавці, зміст доручення, терміни виконання та ставиться дата й підпис Керівника.

7.3.5.     Своєчасне доведення документів до виконавців забезпечує підрозділ канцелярія суду в особі заступника керівника апарату Суду.

7.3.6.     Вхідні та вихідні документи виконуються у терміни, вказані у самих документах.

7.3.7.     Відповідальність за виконання документів за змістом і термінами нарівні з безпосередніми виконавцями несуть особи, вказані в резолюції Керівника.

7.3.8.     Якщо терміни не визначені самим документом, вони встановлюються Керівником у відповідності до вимог чинного законодавства.

7.3.9.     Термінові документи, у яких не вказані дати виконання, за резолюцією Керівника виконуються у семиденний термін.

7.3.10.      Усі інші документи, у яких не вказані дати виконання, за резолюцією Керівника виконуються у тридцяти денний термін від дня його підписання (для внутрішніх документів), а для вхідної кореспонденції - у тридцяти денний термін від дня реєстрації але не пізніше термінів, визначених відповідним розділом Інструкції з діловодства (порядок реєстрації та розгляду скарг та звернень громадян регулюється розділом 9 цього Регламенту).

7.3.11.      У випадку, коли резолюція передбачає ознайомлення з документом, що надійшов, керівників, суддів або працівників апарату Суду, відповідальний виконавець здійснює ознайомлення вказаних осіб що засвідчується їх підписами.

7.3.12.      Якщо виконання документу доручено кільком виконавцям, координацію їх роботи здійснює виконавець, вказаний у резолюції першим (головний виконавець). Головний виконавець забезпечує якісне та своєчасне виконання доручення всіма співвиконавцями (надає копії документів,  ставить чіткі завдання щодо змісту, форми та термінів надання належної інформація, вчинення відповідних дій, тощо).

7.3.13.      З метою належного виконання доручень, головний виконавець за погодженням з Керівником може залучати до виконання працівників апарату Суду, які не зазначені в резолюції.

7.3.14.      Резолюції інших посадових осіб, що накладаються у процесі виконання доручення, повинні узгоджуватись з резолюцією Керівника.

7.3.15.      В разі необхідності внесення змін до доручення питання узгоджується з Керівником, який наклав першу резолюцію, про що робиться відмітка на документі не пізніше ніж у триденний строк із дня отримання документа.

7.3.16.      При зміні резолюції Керівника стосовно головного виконавця або терміну виконання доручення, ця інформація доводиться до відома посадової особи відповідальної за реєстрацію, документування та контроль в Суді з митою внесення змін до контрольної карточки електронної системи документообігу Суду.

7.3.17.      Якщо завдання з об'єктивних причин не може бути виконане у визначений строк, Керівник продовжує термін виконання (якщо цей термін прямо не передбачений документом) про що повідомляється співвиконавця та посадову особу відповідальну за реєстрацію,  документування та контроль.

7.3.18.      У випадках, коли Керівник не погоджується з проектом відповіді документа, проект разом із документом та зауваженнями до нього повертається виконавцеві для доопрацювання.

7.3.19.      На розгляд голові Суду, або особі яка  тимчасово виконує його обов'язки подаються:      

-         документи, які містять нормативно-правовий характер і стосуються діяльності Суду в цілому;

-         доручення щодо проведення статистичної, аналітичної та узагальнюючої практики роботи суддів та Суду в цілому;

-         депутатські запити та звернення народних депутатів;

-         рішення, постанови, ухвали, накази, доручення які містять організаційно-правовий характер і стосуються діяльності суддів та Суду в цілому;

-         скарги та звернення громадян які містять організаційно-правовий характер і стосуються діяльності суддів та Суду в цілому;

-         рішення по наслідках розгляду скарг на дії суддів та посадових осіб Суду;

-         документи майнового, грошового, розрахункового і кредитного характеру, щодо адміністративно-господарської діяльності Суду;

-         інші найбільш важливі документи (листи, звернення) які адресовані на Суд або особисто голові Суду і стосуються управлінської діяльності Суду.

7.3.20.      На розгляд керівнику апарату Суду або особі яка  тимчасово виконує його обов'язки подаються:      

-         документи, які містять нормативно-правовий характер і стосуються кадрової роботи Суду чи діяльності апарату Суду;

-         доручення щодо проведення актів звірок, аналітичні довідки щодо кадрової роботи та роботи канцелярії Суду, що не несуть в собі інформації про суддів та Суд в цілому;

-         скарги, заяви та звернення громадян які містять організаційно-правовий характер і стосуються роботи канцелярії Суду та ведення діловодства в Суді;

-         розпорядчі документи, доручення, листи, які містять адміністративно-господарський чи організаційно-правовий характер і стосуються діяльності апарату Суду;

-         рішення по наслідках розгляду скарг на дії працівників апарату Суду;

-         інші документи (листи, звернення), які адресовані керівнику апарату Суду.

7.3.21.      Керівнику апарату Суду або особі яка  тимчасово виконує його обов'язки подаються на підпис:

-         службові листи, доповідні записки, пропозиції, розпорядження, накази по апарату Суду та документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, які підготовлені для внутрішнього використання в апараті Суду;

-         аналітичні довідки, акти звірок щодо кадрової роботи та роботи канцелярії Суду;

-         відповіді на скарги та звернення громадян які містять організаційно-правовий характер і стосуються роботи канцелярії Суду та окремих працівників апарату Суду;

-         листи (замовлення, заявки, доручення), які містять адміністративно-господарський чи організаційно-правовий характер і стосуються діяльності апарату Суду;

-         інші документи (супровідні листи, заяви, звернення), які містять організаційно-правовий характер і стосуються ведення діловодства в Суді та не несуть в собі інформації про роботу суддів та Суд в цілому.

7.3.22.      Голова Суду або особа яка тимчасово виконує його обов'язки має право підпису всієї вихідній кореспонденції Суду, а також внутрішньої документації, яка містить адміністративно-господарський чи організаційно-правовий характер і стосується роботи суддів чи Суду в цілому.

8.                Контрольно-координаційна діяльність Суду.

8.1.           Контроль за організацію і за загальний стан роботи з документами в Садгірському районному суді здійснює голова Суду і його заступник (відповідно до розподілу обов’язків).

8.2.           Контроль за виконанням наказів Суду здійснюється посадовою особою визначеною в самому наказі, якщо в наказі не визначено особу, контроль здійснюється Керівником, який видав наказ.

8.3.           Відповідальність за своєчасне та якісне виконання доручень Керівника несуть посадові особи, яким зазначені доручення надані.

8.4.           Відповідальність за виконання доручень відповідно до резолюції Керівника на вхідній кореспонденції несе безпосередньо посадова особа, яка згідно з резолюцією визначена його головним виконавцем. Головним виконавцем є особа, зазначена в переліку першою.

8.5.           Документи з контрольними термінами заносяться до контрольної картки автоматизованої системи документообігу Суду і ставляться на контроль відповідальною особою канцелярії Суду, який триває до повного виконання вимог, вказаних в документі. Якщо документ не має конкретних термінів виконання і не містить обов’язків для реалізації заходів, він направляється для відома.

8.6.           Відповідальна особа канцелярії Суду оформивши контрольну картку передає документ до виконавця, вказаного у резолюції першим.

8.7.           Після завершення роботи над документом виконавець передає документ з відміткою Керівника про виконання відповідальній особі канцелярії Суду, яка знімає документ з контролю вказавши в контрольній картці терміни виконання документа (фактичну дату виконання і результати виконання).

8.8.           Підставою для зняття документу з контролю є:

        повна реалізація вказаних у документі заходів;

        надання вичерпної інформації про цей акт органу або особі, яка надіслала документ;

        передача документа у встановленому порядку на виконання іншій посадовій особі або структурному підрозділу.

8.9.           Документ вважається виконаним, якщо виконано всі пункти доручень. Датою виконання доручення, завдання є дата відправки документа чи дата відповіді Керівнику про їх виконання з відміткою Керівника про зняття з контролю.

8.10.       Знімати з контролю невиконані завдання, визначені наказами, розпорядженнями чи дорученнями Керівника, має право лише Керівник за мотивованою довідкою виконавця.      

8.11.       За невиконання у встановлені терміни контрольних завдань без поважних причин їх виконавці можуть позбавляться премій (депреміювання). Підставою для підтвердження причин невиконання у встановлені терміни контрольних завдань є доповідна записка виконавця на ім’я Керівника з відповідною його резолюцією.

8.12.       Підставою для визначення виконавця, який підлягає депреміюванню за невиконання у встановлені терміни контрольного завдання, є контрольна картка в якій вказується прізвище безпосереднього виконавця, строки виконання без фактичного виконання та результат виконання з відміткою «не виконано».

9.          Організація розгляду звернень громадян

та проведення особистого прийому громадян в Суді.

9.1.           При роботі із зверненнями громадян Суд керується Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, іншими нормативно-правовими актами, внутрішніми наказами, цим Регламентом та Положенням про доступ до публічної інформації в Суді.

9.2.           Суд організовує в установленому порядку розгляд звернень громадян - пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг. Організація розгляду звернень громадян, у тому числі ведення діловодства та проведення особистого прийому громадян, покладається на відповідальних осіб апарату Суду.

9.3.           Діловодство за зверненнями громадян ведеться відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України.

9.4.           Порушені у зверненнях громадян питання розглядаються головою Суду або його заступником (відповідно до розподілу обов'язків), керівником апарату Суду в межах його компетенції (п.п.7.3.20. цього Регламенту) Відповіді на звернення громадян готуються відповідальними особами Суду, які призначаються наказом голови Суду чи керівника апарату.

9.5.           Якщо питання, порушені у зверненні, одержаному Судом, не входять до його повноважень, то таке звернення в термін не більше 5 днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій  особі, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

9.6.           Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, авторство якого неможливо встановити, вважається анонімним і розгляду не підлягає.

9.7.           Звернення, крім тих, для яких встановлений інший порядок розгляду, розглядаються та вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо виконавець, згідно вимог п.п.7.3.17. цього Регламенту, продовжує термін його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

9.8.           Пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Соціалістичної Праці, інвалідів Великої вітчизняної війни розглядаються особисто головою Суду, а за його відсутності – особою, яка виконує його обов’язки.

9.9.           Відповідальні особи Суду, які готують відповіді на звернення громадян, за дорученням голови Суду або керівника апарату (в межах його компетенції), аналізують роботу з розгляду таких звернень, узагальнюють пропозиції, що містяться в них, розробляють рекомендації, спрямовані на усунення причин виникнення обґрунтованих скарг і зауважень громадян, а посадові особи Суду, які розглядають звернення громадян, контролюють вирішення порушених у них питань.

9.10.       Для належної організації проведення особистого прийому громадян з питань організаційної діяльності Суду в апараті Суду, наказом керівника апарату, створюється служба особистого прийому громадян. Також особистий прийом громадян проводить голова Суду, його заступником (відповідно до розподілу обов'язків).

9.11.       Особистий прийом громадян проводиться згідно з графіком, який затверджується головою Суду та розміщується на інформаційному стенді Суду. Графік особистого прийому громадян повинен містити інформацію про місце проведення, дні і години прийому.

9.12.       Облік особистого прийому громадян ведеться відповідальною особою служби особистого прийому громадян в спеціальному журналі обліку.

9.13.       У тих випадках, коли для вирішення поставлених питань необхідно провести спеціальну перевірку, одержати додаткові матеріали або вжити інших заходів, громадяни повинні залишити письмове звернення.

9.14.       Письмові звернення громадян, що надійшли під час особистого прийому, передаються керівнику служби особистого прийому, який організовує розгляд письмових звернень разом з іншими дорученнями.

9.15.       Реєстрація та облік письмових звернень громадян, що надійшли під час особистого прийому проводиться відповідно до встановленого порядку.

9.16.       Відповіді на звернення, подані на особистому прийомі, надаються за підписом особи, яка проводила особистий прийом.

9.17.       Контроль за дотриманням термінів виконання прийнятих під час особистого прийому рішень здійснюється головою суду та керівником служби особистого прийому громадян.

9.18.       Письмові звернення громадян, що надійшли під час проведення особистого прийому за дорученням голови Суду або керівника апарату узагальнюються та аналізуються службою особистого прийому громадян.

10.     Порядок складання статистичної звітності 
та аналізування роботи суду
10.1.       Організаційне забезпечення ведення судової статистики у Суді здійснює керівник апарату Суду.
10.2.       Відповідальною особою за ведення обліково-статистичної діяльності та складання статистичних звітів у Суді є консультант із судової статистики. Керівник апарату своїм наказом може також визначити додаткових виконавців (субвиконавці),  відповідальних за складання статистичних звітів.
10.3.       У Суді складаються щомісячні, піврічні та річні статистичні звіти про роботу Суду з розгляду цивільних, адміністративних, кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення.
10.4.       За вказівкою голови Суду, у Суді складаються й інші щоквартальні, щомісячні звіти, аналізи про роботу суддів, підрозділів апарату Суду та Суду в цілому.
10.5.       Статистичні звіти складаються за формами, затвердженими наказами Державної судової адміністрації України, які зареєстровано в Міністерстві юстиції України. Всі форми звітів погоджено з Держкомстатом України.
10.6.        Планові та позапланові аналізи, узагальнення роботи Суду, за дорученням вищих судових органів, територіального управління ДСА у Чернівецькій області, виконуються згідно резолюції голови Суду суддями та помічниками суддів або за вказівкою голови Суду консультантами Суду відповідно до їх повноважень та іншими визначеними посадовими особами суду у визначені терміни.
11.     Заходи безпеки щодо збереження справ та матеріальних цінностей Суду. Порядок зберігання і використання печаток і штампів.
11.1.       Збереження справ та матеріальних цінностей суду забезпечує керівник апарату Суду. Контроль за збереженням здійснює матеріально-відповідальна особа Суду - голова Суду.
11.2.       Приміщення суду має два входи, які обладнані замками (парадний вхід обладнано внутрішнім замком).
11.3.       Всі ключі від вхідних замків мають знаходитися тільки у голови Суду чи його заступника, керівника апарату чи його заступника та старшого судового розпорядника, які несуть персональну відповідальність за збереження, використання виданих їм ключів та відміткою у відповідному журналі. При цьому, ці особи, перебуваючи в Суді в неробочий час, несуть відповідальність за збереження справ та матеріальних цінностей Суду. Перебування інших працівників Суду чи сторонніх осіб в приміщенні суду в неробочий час без дозволу голови Суду або керівника апарату Суду – забороняється.
11.4.       У разі втрати ключів від вхідних замків або ключів від кабінетів, винна особа терміново замінює вхідний замок та дублює необхідну кількість ключів за власні кошти.
11.5.       Виготовлення, зберігання та використання печаток і штампів суду забезпечує керівник апарату Суду, який своїм наказом визначає відповідальну особу суду за зберігання та використання печаток і штампів Суду.
11.6.       Всі печатки і штампи, які використовуються в суді, реєструються в Журналі обліку печаток і штампів суду і передаються для зберігання під розписку визначеній наказом керівника апарату суду відповідальній особі.
11.7.       Гербова печатка суду ставиться на документах у випадках, передбачених законодавством (на судові рішення, виконавчі документи, характеристики, акти, накази, довідки про місце роботи, нараховану і належну заробітну плату, на зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції, посвідчення про відрядження, кошторис витрат на утримання суду, подання і клопотання про нагородження орденами і медалями, преміями, у трудових книжках, на документи бухгалтерської статистичної звітності, фінансові плани, на запити у випадках, передбачених законодавством тощо).
11.8.       Кутові штампи використовуються для маркування вихідної докуме6нтації, якщо вона надсилається не на фірмових бланках.
11.9.       Перевірка наявності печаток і штампів, а також порядку їх зберігання та використання здійснюється спеціально утвореною комісією не рідше одного разу на рік.

12.     Службові ритуали і службовий етикет.

12.1.           Службові ритуали - це урочисті церемонії, які здійснюються у повсякденних умовах чи у час святкових урочистостей та в інших випадках.

12.2.           До службових ритуалів відносяться:

-         прийняття Присяги;

-         урочисті збори з нагоди святкування Державних свят (Дня Незалежності України, Дня Конституції України, Дня працівників суду тощо).   

12.3.           Службові ритуали здійснюються згідно сценаріїв або планів, які затверджуються головою Суду або начальником територіального управління Державної судової адміністрації в Чернівецькій області.

12.4.           Службовий етикет - це сукупність норм і правил службового спілкування, які визначені принципами державної служби та етикою поведінки державного службовця.

12.5.           Кожен працівник апарату Суду дотримується Загальних правил поведінки державного службовця (затверджених наказом Головного управління державної служби України від 04.08.2010р. № 214, зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції   України  11.11.2010р.  за  № 1089/18384), Правил поведінки працівника суду (затверджених Рішенням Ради Суддів України № 33 від 06.02.2009р.), а кожен суддя дотримується Кодексу суддівської етики.

12.6.           При прийнятті на державну службу державний службовець знайомиться з цими правилами, про що робиться письмове засвідчення в його особовій справі.

12.7.           Стандарти етичної поведінки працівника суду базуються на нормах життя у суспільстві та поваги до гідності людини.

12.8.           Втратою гідності працівника суду може бути кожен вчинок, який принижує гідність його як людини та негативно впливає на авторитет і довіру до нього у професійній сфері, як працівника суду, та до суду як конкретної державної установи, і як інституту судової влади в цілому.

12.9.           Працівник Суду:

·        У своїй службовій діяльності та поза службою зобов’язаний дотримуватись Конституції України та Законів України, прагнути бути обізнаним з усіма вимогами законів і підзаконних актів, правилами та процедурами щодо своїх службових обов’язків і неухильно виконувати їх;

·        повинен дбати про позитивний імідж та авторитет Суду в якому він працює,  дорожити своїм ім'ям та статусом, повинен бути охайним, носити достойний діловий одяг та уникати екстравагантності;

·        поважати досвід, різні точки зору, професійну підготовку та ефективність роботи колег і професійних працівників інших сфер;

·        уникати неконструктивної критики щодо своїх колег і нести індивідуальну відповідальність за публічну критику їхньої роботи, уникати  поширення навмисних чуток і вживання лайливих слів як неприпустимих;

·        з урахуванням конституційних прав може брати участь у політичній чи іншій громадській діяльності лише поза службовими обов'язками  та в позаробочий час, щоб не підривати віру громадськості в неупередженості при виконанні ним своїх функцій. Власні політичні погляди працівника не повинні впливати на виконання ним своїх посадових обов'язків;

·        має право на приватне життя і повинен поважати приватне життя своїх колег, зберігати з цих питань конфіденційність інформації, якщо інше не встановлено законами України;

·        бути неупередженим та ефективним, виконувати усі свої обов’язки якнайкраще, вміло, справедливо та із розумінням, беручи до уваги суспільні інтереси та відповідні обставини справи, проявляти ініціативу і творчість, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи;

·        має виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних, юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян;

·        зобов'язаний своєчасно і точно виконувати рішення органів державної влади чи посадових осіб, розпорядження і вказівки  своїх  керівників,  які  його  стосуються;

·        з повагою ставитися до громадян, експертів, свідків, адвокатів, прокурорів, суддів та інших працівників,  бути терплячим, ввічливим та доброзичливим, утримуватись від висловлювань своїх оцінок та коментарів щодо рішень суду.

·        не вдаватись до дій, які можуть бути сприятливі для будь-якої зі сторін по справі або адвокатів, що беруть участь в процесі, утримуватись від дій, які можуть справити враження про надання переваг одній із сторін;

·        уникати будь-яких ситуацій, що можуть спричинити конфлікт інтересів;

·        Конфлікт інтересів – протиріччя між приватними інтересами публічного службовця та його службовими обов’язками, наявність якого може вплинути на об’єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій в процесі його службової діяльності;

·        Будь-який з таких конфліктів має бути вирішений до призначення на посаду чи переведення на нову посаду в апараті Суду.